18.09.2025
Stage offer: Digitale communicatie (V/M/X)
Ben je op zoek naar een boeiende, dynamische stage bij een Brussels festival met internationale uitstraling? Heb je zin om het festival achter de schermen mee te maken? We zijn op zoek naar een stagiair·e digitale communicatie tussen 16 februari en 5 juni 2026 (voorbereiding & festivalperiode), die deel zullen uitmaken van het communicatieteam.
Kunstenfestivaldesarts is een internationaal podiumkunstenfestival dat in het teken staat van hedendaags theater en dans, performance en beeldende kunst. Gedurende drie weken nodigt het festival zowel lokale als internationale kunstenaars uit die onze relatie met de wereld in vraag stellen. Ze presenteren uitdagende artistieke creaties op een dertigtal culturele locaties en in de publieke ruimte in Brussel. In 2026 vindt het festival plaats van 8 t.e.m. 30 mei.
Duur van de stage
Ongeveer 4 maanden, van 16 februari tot 5 juni 2026.
De startdatum is flexibel, maar aanwezigheid tijdens het festival (8 t/m 30 mei 2026) en tot 5 juni is vereist.
Het stageprogramma is 4 dagen per week, behalve tijdens het festival, wanneer 100% beschikbaarheid wordt verwacht (dagen, avonden en weekenden).
Taakomschrijving
Binnen het communicatieteam, zal de stagiaire betrokken worden bij:
- het creëren van digitale content voor sociale media en de website (redactie, het kiezen van foto's, kleine opdrachten in grafische vormgeving, ...);
- het opstellen van nieuwsbrieven en uitnodigingen;
- de organisatie van de planning van de fotografen en videografen, de verwerking en de publicatie van de beelden tijdens het festival;
- de actualisering van de website;
- de verspreiding van de affiche en andere promotionele activiteiten (flyering, posters, ...);
- het nalezen van communicatie teksten en vertalingen;
- het deelnemen aan staff- en communicatievergaderingen;
- het onthaal van het publiek tijdens het festival.
Je taken kunnen variëren, afhankelijk van de planning en je interesses.
Profiel
- Je bent student·e in communicatie, cultuurmanagement, grafische vormgeving of podiumkunsten (of vergelijkbare opleiding);
- Je hebt minstens een basiskennis van de drie talen die in onze communicatie worden gebruikt: Nederlands, Frans en Engels, en wil de andere talen oefenen;
- Je hebt goede schrijfvaardigheden in het Nederlands of in het Frans;
- Je bent bekend met de media en sociale netwerken (Instagram, TikTok, Facebook);
- Je bent vertrouwd met basis informaticatools (Word, Excel, Outlook, …). Kennis van Photoshop, Indesign of videobewerking is een pluspunt;
- Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel, je bent vindingrijk en georganiseerd, je werkt graag in teamverband en je kan zelfstandig werken;
- Je kent de stad Brussel en haar culturele aanbod goed;
- Je kan je voor 100% inzetten tijdens het festival (dagen, avonden, weekends tussen 8 en 30 mei 2026).
Wij bieden de mogelijkheid om een stage te volgen bij een festival met een internationale uitstraling, en kennis te maken met het Brusselse en internationale artistieke landschap. Je werkt in een tweetalige, dynamische en stimulerende omgeving in het hart van het oude Brussel, met een kleine financiële vergoeding tijdens het festival.
Interesse?
Stuur je CV en een korte motivatiebrief naar mathilde@kfda.be vóór 17 oktober 2025.
Let op: sollicitatiegesprekken kunnen georganiseerd worden zodra we sollicitaties ontvangen. We behouden daarom het recht voor om de keuze van een kandidaat vóór deze deadline te bevestigen.
Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht gender, seksuele geaardheid, afkomst, geloof, leeftijd of handicap.
